JAMU SUSUK DARA

Monday 19 January 2015

Tak kenal maka tak cinta

As Salam n Salam sejahtera..
Say diperkenalkan dengan JAMU SUSUK DARA pada bulan November tahun 2013 semasa pantang anak no3.Masa Itu saya sudah membeli jamu sendiri untuk supliment semasa pantang.cuma terrfikir panjang hendak sapu herba yg kt perut masa pakai bengkung.saya terfikir 2 3 Kali ketika hendak pkai disebabkan sudah tahu mesti akan bersepah herba itu diatas katil.Hendak dijadikan cerita kawan yg memperkenalkan saya itu terus offer untuk membeli deep heat lotion dan masker vagina yang katanya bagus untuk yang selepas bersalin.Saya dengan yakinnya terus daftar agen  sebab saya hendak beli produk yang lain.habis beratus2 juga.Apabila brg diterima terus pakai dari feminine wash,slimming soap n deep heat lotion.Cuma masker vagina tidak dapat cuba pakai sebab masa tu pengedar beritahu jikalau makan Jamu lain tidak dibenarkan pakai walaupun masker tapi masa tu memang tidak sabar-sabar hendak pkai.Sudahnya kena tahan lagi sebulan gamaknya.

Pada permulaannya sebelum mendaftar sebagai agen saya ada tanya produk Jsd dapat tidak membantu untuk mengandung sebab saya memamg tengah berusaha menolong adik iPar saya yang sudah berkahwin selama 5thn utk mendapatkan zuriat.Memang niat dihati saya ingin membantu adik ipar saya dan juga kawan-kawan saya yang belum mendapat zuriat lagi.Bayangkan saya sudah pun dikurniakan 3 org ank tetapi mereka masih belum mendapat rezki lagi.Saya percaya rezki datag dari Allah tapi tanpa usaha pun kita tidak akan dapat apa yang kita inginkan.Saya pun promote dengan adik ipar dan kawan-kawan tentang info Jsd ini dapat membantu untuk mengandung.
Alhamdulillah masa pantang saya dapat meningkatkan jualan saya bersama Jsd sehinggalah bulan 2 thn 2013 saya berminat untuk upgrade pengedar setelah stokis iaitu Yasmin memberi peluang kepada saya untuk jadi pengedar walaupun pada masa itu saya tidak berapa yakin akhirnya saya ambil peluang ini untuk belajar dan pada masa sama saya membantu wanita-wanita diluar sana untuk menyelesaikan masalah mereka.

Apa yang saya inginkan kongsi disini bukan saja hendak membantu orang lain tapi saya juga dapat membantu diri saya sendiri.Dahulu sebelum berkahwin saya mengalami senggugut yang teruk sehingga lahirnya ank no 3 dan yang ke 2 saya ada masalah kekeringan iaitu sakit bila bersama suami.Semasa habis pantang saya gap sebulan dari mengambil semua herba n mula mengaambi Jamu Jalinan Cinta 2 botol memakai masker dan Intim Gel disetai dengan pengambilan majun Choclate Love Habibi selepas 6 bulan selepas saya habis period baru saya ambil Jamu pengantin Dara.Alhamdulillah masalah saya semua selesai setelah beberapa Bulan mengamalkan semua produk Jsd dan yang paling bermakna suami saya semakin sayang dan hampir dengan kami sekerluarga.Sebenarnya suami saya memang jarang pulang ke rumah disebabkan  berkerja di kl dan saya tinggal di Nilai.Kerjayanya sebagai  pengurus belakang tabir syarikat terbitan drama yg sememangnya  berkerja tidak tentu masa dan itu  membuatkan suami saya jarang balik ke nilai disebabkan masa dan jarak jauh rumah dan tempat lokasi.BayangkanlaH bagaimana saya berkerja dan menguruskan anak-anak seorang diri disini.Semuanya tidak terurus dan saya bersyukur Alhamdulillah kini suami mengambil keputusan untuk berhenti dari kerjaya itu dan membantu Ibunya berniaga.Semua ini sayy dapat rasakan adalah dri kebaikan Jsd dan doa-doa saya setiap hari agar Allah membuka pintu hati suami saya untuk terus tinggal bersama saya disini.selain dari dpat membantu membahagiakan kembali hubungan kami suami isteri.Saya juga bertambah sihat dan jarang saya cuti sakit disebabkan antibodi saya Kuat dan tidak pernah pun demam sejak mengamalkan produk Jsd.Saya bersyukur kehadrat Ilahi.

Pada ari ini yg paling buatkan saya gembira dan mengalirkan air mata adalah berita apabila adik iPar saya disahkan mengandung pada bulan julai selepas Hari Raya Aidilfitri.Syukur kehadrat Ilahi sebab memberi peluang untuk adik iPar saya mengandung.Memang Pada mulanya dia tidak konsisten.Bermula dengan mengambil Bln dec 2013 selepas Jamu Pengantin Dara 2x,ambil Choc Love Habibi tetapi tidak dhabiskan.Dia  suruh mak mentua saya yang makan.Jamu Aku Dara dibekalkan 2 botol pun tidak diabiskan.Sampai saya sudah malas hendak suruh dia makan saya biarkan akhirnya pada bulan march tahun lepas saya ada suruh suami dia ambik Minyak Ikat Kasih  dan Choclate Love Habibi amalkan dan adik iPar saya itu saya suruh dia ambil Jamu Pengantin Dara sekali lagi dengan intim gel dan akhirnya Bln Julai mendapat berita yang dia disahkan doktor mengandung.Alhamdulillah berkat usaha dengan Jsd dan doa Allah makbulkan permintaan kami.Itulah yang saya harapkan.Syukur  Alhamdulillah Ya Allah

Sebelum saya akhiri coretan saya kali ini saya ingin ucapkan ribuan terima kasih buat pengasag saya Puan Hanni Borhan kerana dia byk membantu saya dari A-Z.Beliau juga yang memberi peluang kepada saya untuk membina Empayar sendiri dengan menaikkn taraf saya sebagai Stokis Jamu Susuk Dara.Sebenarnya banyak lagi yang perlu saya belajar dari beliau walaupun saya terus terang bahawa saya memangg tidak mencukupi masa hendak menjaga jemaah Jsd dan bekerja serta menjaga anak-anak serta family tetapi bagi meneruskan niat ikhlas untuk membantu wanita-wanita di luar saya teruskan usaha juga demi tangungjawap sesama umat Islam.Apa guna kalau kita mempunya ilmu tetapi tidak di kongsi bersama insan lain.

Akhir sekali apa yang ingin saya kongsikan adalah dari segi memberi manfaat dan ingin memberi peluang kepada rakan-rakan lain serta suri-surirumah mendapat pendapatan sampingan dengan menjadi agen dan pengedar-pengedar di bawah Empayar saya.Niat dihati saya agar suatu hari nanti saya dapat menjalankan perniagaan dengan mempunyai kedai sendiri serta dapat melayarkan sayap dengan membuat kelas-kelas marketing bagi meningkatkan jualan agen-agen dan pengedar-pengedar saya.Semoga apa yang saya belajar di dalam Akademi bersama Puan Normie dapat dimanfaatkan bersama-sama.Semua wanita didalam Akademi ini mempunyai matlamat yang sama iaitu duduk dirumah menjaga anak-anak dan suami sambil dapat menjana pendapatan sampingan dirumah.Begitu juga saya juga tidak terlepas dari mempunyai keinginan sebegitu.Doakan agar saya dapat mencapai impian saya ini dan sekian untuk coretan kali ini dan saya akhiri dengan Assalamualaikum.Terima kasih kerana sudi membaca coretan saya kali ini.


Suryane Saidin
1730pm
19jan2015

No comments:

Post a Comment